Zupa pieczarkowa


Chyba mi się spodobało gotowanie.😀
Miałem ochotę na pieczarki, zdecydowałem się na zupę pieczarkową.
Jak zwykle sięgnąłem do googla i na podstawie 4 znalezionych przepisów, stworzyłem swój - całkiem smaczny.😛
Składniki:
  • 2 litry wody
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • kawałek selera
  • 2 liście laurowe
  • 4 kulki ziela angielskiego
  • bulion
  • 10 cm zielonej części pora
  • olej
  • 1 cebula
  • 1/2 kg pieczarek
  • 3 ząbki czosnku
  • sól i pieprz do smaku
  • 2 prostokątne serki topione - śmietankowe
  • natka pietruszki
  • makaron - kolanka (wg potrzeby)

Warzywa umyć, obrać i pokroić w kostkę, marchewkę w pół plasterki. Wrzucić do garnka, dodać przyprawy i bulion, gotować do miękkości. Zieloną część pora drobno pokroić i dodać do wywaru. Gotujemy na małym ogniu.
Na patelni podsmażyć na oleju cebulę. Kiedy będzie szklista, wsypiemy pokrojone na cienkie plasterki pieczarki, przyprawić. Pod koniec dorzucamy pokrojony w plasterki czosnku i jeszcze chwilę smażymy do odparowania płynu.
Gdy warzywa w bulionie zaczną nieco mięknąć, dodajemy pieczarki z cebulą i czosnkiem. Gotujemy do miękkości warzyw i pieczarek
Zabielamy serkami topionymi (do dużego kubka odlewamy nieco gorącej zupy i rozpuszczamy w niej serki, warto pomóc sobie trzepaczką/rózgą, aby pozbyć się grudek. Dolewamy do zupy, ewentualnie dodajemy przypraw i posypujemy natką pietruszki. Zagotować i gotowe.

Podawać z ugotowanym makaronem😉 oczywiście jak kto lubi.
Smacznego.🙂

0 Komentarze