Co nowego u Toniego w blogu #46


Kiedy mam dzień wolny wykorzystuję go różnie. Wczoraj wsiadłem na rower i napedałowałem 18km - opisywać nie będę, ponieważ nic nadzwyczajnego się nie wydarzyło. Ot tak postanowiłem dodać 29 aktywność do T50 przy okazji zdobywając kolejne punkty do kolekcji Górozbieracza.
Czasami pada, albo czasami po prostu nie chce się mi nic innego robić, jak na przykład dziś😉.
Zmian niewiele ale powiadomić trzeba🙂. Oto kolejna porcja zmian i aktualności, oczywiście zapis opracowany dzieki notatkom po każdych zmianach czy aktualizacjach. Aktualności i nowych postów więcej niż zmian - to chyba dobrze😉.
3.5.2021: Nowy post - info na funpejdżach
No i stało się to o czym wspomniałem ostatnio, mój rower przeszedł mniejszym, ale bardzo ważnym serwisem no i postanowiłem sprawdzić na co go stać😉. Był czwartek, miałem wolne, ale jak to ze mną bywa najpierw musiałem coś koło domu porobić, abym sobie nie czynił wyrzutów, że nie dotrzymałem starego zwyczaju, że najpierw obowiązki potem przyjemności😁.
Oczywiście też nie obyło się bez przygotowania trasy, bo kto mnie zna, wie, że pomimo gotowości do spontanu najczęściej planuję wszystko do ostatniego szczegółu. Czasami nie wychodzi ale to już inna inność😂. Wyjechałem punktualnie o 17. Nie, bez obaw, nie było to zamiarem, po prostu tak wyszło😉. Po drodze spotkałem znajomego, który po tym jak powiedziałem jaki mam plan, ze zdziwieniem zapytał:
- Nie za późno na taką trasę?

10.4.2021: Info o nowym poście
Nydecka Siódemka (w skrócie N7) była dla mnie kolejnym powodem do radości. Jak wiecie zaczęło się w 2018 roku i jak dotąd nie opuściłem żadnego rocznika tego wydarzenia. Tegoroczny jest w zasadzie zeszłorocznym ponieważ dzięki obostrzeniom w zakresie organizowania imprez grupowych w październiku musiano marsz odwołać. Mimo wszystko sporej ilości zapaleńców to nie powstrzymało i poszli nieoficjalnie. Organizatorzy prawie od razu ustalili nowy termin, którego oczekiwaliśmy z obawami czy tym razem się odbędzie. Obostrzenia ciągle trwają, ale wszystko się da jak się ustali pewne zasady😉. Nie wiem czy pisałem w poprzednich postach ale może przyda się wam informacja, że ta impreza ma swoją internetową stronę jak również fejsbukową grupę. Znajdziecie tam wszystko czego potrzebujecie, chociażby np informację, że w tym roku uczestniczyło 418 osób w N7 oraz 26 w N2. Kolejny raz zapraszam do swojej relacji pełnej wrażeń: Nydecka Siódemka po raz czwarty.

4.5.2021: Kolejny post - info na funpejdżach
Wreszcie się udało. Pomysł na tego posta wpadł mi do głowy już w lutym ale chciałem dodać do niego zdjęcie ilustrujące. Niestety długo trwało zanim zrobiłem, bo wiecie, że nie swoich zdjęć do postów nie dodaję.
Postanowiłem napisać ten post pod wpływem sytuacji w Czechach, ale jestem przekonany, że chociaż obostrzenia w Polsce są dużo lżejsze to i tak Policja jest grupą nienawidzonych przez społeczeństwo ludzi. Trochę w tej kwestii ucichło ale i tak muszę trochę pomarudzić😉. Często powtarzam jak bardzo podziwiam pracę strażaków i innych takich jak ratownik czy policjant. Dlatego muszę zareagować na liczne wrzaski i oskarżenia, że z policjantów w czasach pandemii zrobiło się "gestapo". Oczywiście, że w każdym zawodzie znajdzie się ktoś kto będzie nadużywał władzy, ale kategorycznie nie można wrzucać wszystkich do jednego worka! Więcej w poście: Policjant też człowiek.

7.5.2021: Porządki w mapach
Wraz z powrotem na siodło powróciło zamiłowanie do przeglądania map. Zacząłem kompletować trasy opisane w postach i może w końcu się uda zamieścić je w Mapach Toniego😉.
16.5.2021: Kolejne info o poście na fanpejdżach
Upłynął tydzień od N7 więc czas najwyższy na kolejny szczyt do T50, bo chociaż mając więcej szczytów niż jest aktualny numer tygodnia (19) to nie można przecież spocząć na przysłowiowych laurach, bo nigdy nie wiadomo co się może wydarzyć i ten zapas może się zmienić w niedostatek. Post zapisałem pod tytułem 2/2021 z serii: Ja i mój rower, ale nie oznacza to, że to dopiero druga wycieczka rowerowa w tym roku😉.
Skończyłem pracę przed 13, po powrocie do domu obiad, mniejszy odpoczynek no i tuż przed 15 wskoczyłem na rower. Jako cel wybrałem Soszów. Początkowo pomyślałem, że pojadę tak jak dawniej czyli przez Głuchową, ale stwierdziłem, że zdecydowanie bliżej przez Strzelmą to znaczy tą trasą, którą chodziłem pieszo na początku roku.

23.5.2021: Kolejne info o kolejnym poście na fanpejdżach
Piątek to pierwszy dzień wolnego i chociaż początkowo pogoda niepewna to znów sie mi zachciało na rower. To już piąty wyjazd. Oczywiście nie obyło się bez przygotowania trasy😉. Jakoś się przyzwyczaiłem do prostego planowacza w mapy.cz skąd tak samo łatwo można ściągnąć plik gpx, który później włożyłem przez program BaseCamp do Garmina. Ostatnio jechałem sobie ot tak, znanymi drogami i ścieżkami, ale tym razem chciałem mieć pewność, że nie ominę niektórych miejsc, które zauważyłem dzięki niedawnym wycieczkom na Czantorię. Jednym z takich miejsc jest widok na pomnik Trzanowskiego z drugiej strony. Wcześniej go stamtąd nie widziałem, ale powód jest prosty: na rowerze jeździłem w lecie, a w lecie wszystko zarośnięte😀.
Dzisiejszą trasą nie spełniłem pierwotnego planu ale nie szkodzi, bo i tak napedałowałem śliczne 24km. Zupełnym przypadkiem to też 24 aktywność do kolekcji 50 szczytów. Razem z pieszymi wyjściami mam już 348km. Nie jest źle, wygląda na to, że swoje osobiste wyzwanie spełnię😁. Oczywiście są mapy z śladami do podglądu: 3/2021 z serii: Ja i mój rower: Nýdek-Dziol-Zakámen-Ostrý vrch-Vendryně.

14.6.2021: Kolejne info o kolejnym poście na fanpejdżach, tym razem kulinarny
Żona zdobyła gdzieś interesującą książkę. Kolejny raz przeglądała ją w celu znalezienia inspiracji na obiad, czytała kolejno składniki z przepisów i kiedy trafiła na danie z grzybami od razu było jasne, że tego mi na pewno nie ugotuje😃. Mój przepis jednak daleko odbiega od tego zapisanego w książce. Chociaż oferuje ciekawe kombinacje składników to brakuje jej przede wszystkim ziół w tych przepisach. Moim zdaniem to najważniejsze tuż obok pieprzu i soli😉. Puściłem wodze swej kulinarnej fantazji używając kolendry, przy okazji podpowiem wam, że po czesku się to nazywa koriandr. Śmiało mój przepis (zresztą jak zwykle) można zaliczyć do kulinarnych eksperymentów, ponieważ założę się, że mój krupnik jest inny niż zwykle. Dlaczego inny? No sami zobaczcie co wrzuciłem do gara: Krupnik inny niż zwykle.

20.7.2021: Info o nowym poście polecający ciekawą aplikację do telefonu
Chciałbym wam przedstawić niedawno odkrytą aplikację do zapisywania zdobytych szczytów. Jest to coś w rodzaju zbierania pieczątek w schroniskach, kolekcjonowania różnych odznak czy sam jeszcze nie wiem czego co w wielu przypadkach jest w jakiś sposób nagradzane. Pierwsze punkty zdobyłem wchodząc na Praszywą, górę którą mam najbliżej. Znasz te aplikację?: Górobranie z nową aplikacją.

2.8.2021: Kolejny rowerowy post - info na fanpejdżach
Skończyły mi się 2 tygodnie urlopu, który spędziłem roboczo koło domu, trochę relaksu przy okazji uroczystości przeżycia pół wieku, jakiś koncert no i do pełni szczęścia oraz zadowolenia z pomyślnie spędzonego urlopu brakowało mi tylko gór. W piątek więc ruszyłem cztery litery i wyjechałem w trasę. Upał mniejszy niż ostatnie parę dni więc powinienem dać radę. Nie ukrywam, że sporym motywatorem stała się dla mnie apka Horobraní, postanowiłem więc zdobyć kilka nowych szczytów. Przebytych 33 kilometrów jak zwykle powoduje, że długość posta jest proporcjonalna do długości trasy😉: 8 szczytów do kolekcji, czyli 4/2021 z serii: Ja i mój rower.

4.8.2021: Info o nowych postach oraz aktualizacja spisów treści
- Posty z serii Toni gotuje już od jakiegoś czasu nie takie jak kiedyś, czyli podczas przyrządzania dużo gadania😁. Zerknijcie jakim prostym przepisem na grill się pochwaliłem😉: Pomidory nadziewane serem feta na grill.
- Do spisów treści tzn. Alfabetycznego i Chronologicznego dodane 3 nowe posty:
Górobranie z nową aplikacją, 8 szczytów do kolekcji no i oczywiście ten ostatni.
- Zauważałem niewybaczalny błąd😉:
W tytułach z cyklu: Ja i mój rower użyłem słowa "z serii" zamiast z "cyklu".
Po zastanowieniu nie będę zmieniać ponieważ po zmienia tytułów zmienił by się link, ten następnie bym musiał zmieniać wszędzie tam gdzie go udostępniałem
Na szczęście dotyczy tyko 4 postów w roku 2021😉.

5.8.2021: Edycja etykiet, poprawki
- Dodałem 11 nowych etykiet:
aplikacja(2), Górobranie(2), grill(1), reklama(1) Čerchla(1), Dziol(4), Padový(4), Polední(2), Światowid(1), Zakámen(1), kolendra(1), zioła(1).
Tak przy okazji wiecie co oznaczają te liczby w nawiasach?😉 Wiem, że wiecie, że to ilość użytych tagów, czyli ile razy występują w blogu. Błędy w liczeniu oczywiście mógł się zdarzyć😉. Również to nie oznacza, że w innych postach nie wspomniałem o tym miejscu czy temacie. Uzupełniłem wszystkie.
Zarazem usunięto takie jak zioła prowansalskie zastępując po prostu tagiem zioła. Podobno za dużo etykiet ma wpływ na przejrzystość strony.
- Kontynuując edycję "powtarzających się tagów usunąłem z postów rzeka, (niektóre) góry, trasa oraz szlak zastępując najczęściej tagiem trasa górska.
- Kosmetyczną poprawką przeszła etykieta Wróżna, która widniała jako Wrozna. Trwało kilka lat zanim odnalazłem właściwa nazwę, aczkolwiek zdarza się, że podają jeszcze inaczej.

6.8.2021: Banner
- ciut zmieniłem wygląd bannera, oczywiście również na FB.


Stary wyglądał tak:

Nie podobał mi się odcień koloru ramki. Cóż zrobić kiedy perfekcjonizm górą😊. No i dodałem  te tagi. Z ciekawości wpisałem do google. Zaskakująco jako bloger Nydek znalazłem się w pierwszej dziesiątce (4), z wege Toni już trochę gorzej. Zato gadulstwa Toniego na pierwszych 5  z 10😲...no co dodać🤔😁.

9.8.2021: Blog na Wordpress
- Wiecie o tym, że Toni Napisał też na portalu Wordpress? Nie wiecie? Jak to nie, przecież teraz was o tym informuję😁. Ów blog to tylko kilka postów w skróconej wersji aby uwidocznić ten tutaj. Czytelników nigdy za dużo, tym bardziej, że obecni jakoś mało skłonni do komentowania😕.
Początkowo to miała być taka kopia zapasowa, gdyby się coś popsuło, ale w wyniku stwierdzenia kilku niedogodności będzie tylko strona informującą o mojej aktywności.

Aktualnie:
495 etykiet (326+109+60)
373 opublikowanych postów.
Dziękuję, że jesteście🙂

Będzie mi bardzo miło jak przewiniesz w dół i zostawisz swój komentarz lub chociaż jakąś reakcję🤩.

Chcesz więcej?😉
1. Skorzystaj z menu - w PC czerwony pasek nad bannerem, w telefonie  po lewej na górze.
2. Użyj wyszukiwarki w prawym górnym rogu wpisując interesujące Cię słowo.
3. Użyj kombinacji klawiszy Ctrl+F i w okienku wpisz słowo, którego szukasz.
4. Zerknij również co i jak wszystko się zmieniało od początku tworzenia bloga.

0 Komentarze