Małe przejście Beskidów/Malý přechod Beskyd

🇵🇱
Zaczęło się od pomysłu i planu „Przejście Beskidów”, to taki oficjalny projekt, który mi się bardzo spodobał i jakiś czas pracowałem z tym planem zmieniając co chwila trasy aby znaleźć jakiegoś towarzysza na 2-3 dniową wędrówkę.

Niestety nie został zrealizowany z kilka powodów (na pewno kiedyś do tego wrócę) ale nie poddałem się i zamiast 3-4 dniowego przejścia 26.06.2023 zrobiłem jednodniową trasę, której głównym celem było Horobraní.

Początkowy plan nie wyszedł ale w rezultacie skończyło to pobiciem swojego życiowego rekordu: 32 km! Nie wiele więcej od N7 ale trudność trasy o wiele większa.
Wieczorem byłem zmęczony, ale szczęśliwy. Zapisałem, kolejnych 13 szczytów! Dziękuję za aplikację😍

Krótki opis i kilka zdjęć umieściłam na fb dopiero następnego dnia i sądziłem, że niedługo również napiszę na blogu.
Nie wyszło i choć było to dawno temu, postaram się opisać swoje przygody wraz z kilkoma zdjęciami wybranymi z około „miliona”🤭.
🇨🇿
Začalo to nápadem plánem "Přechod Beskyd", je to takový oficiální projekt, který se mi hodně zalíbil a nějakou dobu jsem nad tím plánem pracoval a párkrát měnil trasy abych našel nějakého společníka na 2-3 denní túru.

Bohužel se neuskutečnil z několika důvodů (určitě se někdy k tomu vrátím) ale nevzdal jsem to a nakonec místo 3-4 denního přechodu 26.06.2023 jsem šel jednodenní trasu, které hlavním cílem bylo Horobraní.

Začáteční plán nevyšel ale nakonec skončilo to pokořením svého osobního životního rekordu: 32km! Není to o moc víc než N7 ale náročnost trasy o hodně větší.
Večer jsem byl vyřízeny ale šťastný. Zapsal jsem dalších 13 vrcholů! Díky za tu apku😍

Krátký popis a pár fotek jsem na fb dal až na druhý den a myslel jsem si, že v blogu brzo napíšu taký.
Nepodařilo se a i když už to bylo dávno, tak se pokusím to moje dobrodružství popsat spolu s několika fotkami vybranými asi z "miliónu"🤭.

Start wcześnie rano po zaledwie 5h snu po popołudniowej zmianie poprzedniego dnia. Nie szkodzi, dam radę, a to głównie dlatego, że towarzyszka wędrówki Maki miała to tak samo. Jeden autobus, potem drugi i tuż przed 7 rano już szliśmy z Košařisk kierunek Kamenitý.

Start brzo ráno po pouhých 5h spánku po odpoledni směně den předtím. Nevadí, to zvládnu a to hlavně proto, že parťačka Maki byla na tom dost podobně. Jeden autobus, pák druhý a těsně před 7h už jsme kráčeli z Košařisk směr Kamenitý.

8:18, 4,6km Ławeczka, odpoczynkowe miejsce
Pierwszy odpoczynek i posiłek, ale tylko z własnych zapasów. W poniedziałki chata jest co prawda nieczynna za to w miłym  i „pachnącej” obecności owieczek.

8:18, 4,6km Lávička, odpočinkové místo
První odpočinek a občerstveni ale jen ze svých zásob. Chata sice v pondělky zavřená za to za milé a "voňavé" přítomnosti oveček.

Po skończonej przerwie ruszyliśmy dalej spotykając i inne tętniące żywotem miejsce.

Po přestávce jsme se vydali dál, a potkali jsme další plné života místo.

8:36, 4,7km rozdroże Kamenitý, 810m

8:36, 4,7km rozcestí Kamenitý, 810m

9:12, 6,7km Babí vrch, 952m
Pierwsze szczęśliwe szczytowanie😍, nazwa zobowiązuje😉.

Úspěšné dosažení prvního vrcholu😍, jméno zavazuje😉.

9:32, 7,7km przy chacie Slavíč
Chata powinna być czynna na początku lipca (pytałem pracowników).

9:32, 7,7km u chaty Slavíč
Chata by měla být v provozu začátkem července (ptal jsem se dělníků).

Który ładniejszy?😃

Který hezčí?😃

9:47, 8,2km pod Slavíčem

9:47, 8,2km  pod Slavíčem

Deszczowe jeziorko przed kolejnym szczytem, na który musieliśmy na chwilę zejść z czerwonego szlaku.

Deštné jezero před dalším vrcholem, ke kterému jsme museli na chvíli sejít z červené stezky.

9:56, 8,6km ▲Motyková, 885m
Świetne tempo i nastrój również.

Skvěle tempo a nálada také.

10:15, 9,7km daszek na rozdrożu Lačnov
Pogoda🌤️ dostarczyła nam kolejnych wspaniałych wrażeń, a droga przez las gwarantowała cień.

10:15, 9,7km přístřešek na rozcestí Lačnov
Počasí🌤️ nám dopřálo další skvěle zážitky, a cesta lesem zaručovala stín.

rozdroże Lačnov, 825m

rozcestí Lačnov, 825m

Oprócz pięknej przyrody mogliśmy podziwiać „tajemnicze” kamienie z napisami TK nebo HF.

Kromě nádherné přírody jsme mohli obdivovat „tajemné“ kameny z nápisy TK nebo HF.

Kolejny był kawałek dalej za szczytem Lačnov, 833m, 10km
W aplikacji na razie nie jest punktowany, bo na mapach.cz widnieje tylko jako punkt wysokościowy. Nazwa jest nieoficjalna, znalazłem ją na mapie Vrcholovka.
Napisałem "na razie nie jest punktowany" ponieważ kto wie, jeśli ktoś go sobie nie doda jako szczyt patronacki.

Další byl kousek od vrcholu Lačnov, 833m, 10km
V aplikaci zatím není bodovaný protože v mapy.cz je viditelný pouze jako výškový bod. Název je neoficiální, našel jsem ji v mapie Vrcholovka.
Napsal jsem, že "zatím není bodovaný" protože kdoví jestli si ho někdo nepřidá jako patronský kopec.

Gdzieś na czerwonym szlaku w połowie drogi pomiędzy szczytem Lačnov,833m a kolejnym o wysokości 828m zaciekawił nas wybryk natury.

Někde na červené stezce na půli cesty mezi vrcholem Lačnov,833m a dalším vysokým 828m, nás zaujala hříčka přírody.

Dosłownie parę metrów dalej kolejny kamień. Poza tym, że bardzo mnie interesują to każdy wyglądał inaczej więc nie mogłem się oprzeć pokusie aby im porobić zdjęcia.

Doslova o pár metrů dál další kámen. Kromě toho, že mě velmi zajímají, každý vypadal jinak, a tak jsem nemohl odolat pokušení je vyfotit.

Tuż przed wspomnianym szczytem był kolejny. Szczyt wg Vrcholovky nazywa się Lačnov JV, o wysokości 828m, 10,7km (JV to czeski skrót kierunku geograficznego: Jihovýchod czyli południowy wschód).

Těsně před zmíněným vrcholem byl další. Vrchol podlé Vrcholovky se jmenuje Lačnov JV, a měří 828m, 10,7km

Jeszcze przed turystycznym drogowskazem Kozí hřbety, Václavičky zboczyliśmy z czerwonego szlaku w kierunku kolejnego szczytu, tym razem już punktowanego.

Ještě před turistickým rozcestníkem Kozí hřbety, Václavičky jsme odbočili z červené stezky směrem k dalšímu vrcholu, tentokrát už bodovanému.

Idąc zauważyliśmy na drzewach pozostałości po znaczeniu niebieskiego szlaku. Nie wiem dlaczego to zmienili ale moim zdaniem na pewno trasa ładniejsza. Przepięknych widoków nie brakowało.

Během chůze jsme si všimli na stromech zbytky značení modré stezky. Nevím proč to změnili ale podle mě trasa rozhodně krásnější. Nechyběly nádherné výhledy.

Zbliżaliśmy się do pierwszej skały przed szczytem Kozí hřbety(Kozie grzbiety).

Blížili jsme se k první skále před vrcholem Kozí hřbety.

Chyba wiem dlaczego zmienili trasę niebieskiego szlaku:
Szliśmy pod górę🥵. Dobrze, że w lesie nie było tak ciepło.

Myslím, že vím, proč změnili trasu modré stezky:
Šli jsme do kopce🥵. Dobře, že v lese nebylo tak teplo.

Blisko co raz bliżej albo jak mawiał osioł do Shreka:
- Daleko jeszcze?😂

Blíž a blíž nebo jak říkal oslík Shrekovi:
- Už tam budem?😂

Jeszcze ostatnie podejście i nagroda jest moja.

Ještě poslední stoupák a odměna je moje.

11:10, 11,8km przy pierwszej skale na starym niebieskim szlaku
Na mapie była wcześniej jeszcze jedna skała, ale nie natknęliśmy się na nią.

11:10, 11,8km u první skály na staré modré stezce
Na mapě byla dřivé ještě jedná skála ale nenarazili jsme na ní.

Skały kocham😍, więc kiedy da się na nią wejść to zawsze jej poświęcę swój czas.

Skály miluju😍, takže pokud je k ní přístup vždy pro to obětuju svůj čas.

11:18 Kozí hřbety, na skále, 970m
Na mapie nie ma chociaż mógłby być, tylko że tu nie ma nawet wyznaczonego punktu wysokościowego.

11:18 Kozí hřbety, na skále, 970m
Na mapě není i když mohl by být, jenomže není tady označen ani výškový bod.

Panorama kawałek dalej mi prawie odebrała oddech.

Panorama o kousek dal mi skoro vzala dech.

Kolejna skała już nie była taka wzniosła jak ta przedtem ale by tuż obok kolejny szczyt do kolekcji.

Další skála už nebyla taková vznešená jako ta dříve ale hned vedle byl další vrchol do sbírky.

11:33, 12,2km ▲Kozí hřbety, 986m

Od szczytu na starym niebieskim szlaku wracaliśmy na ten aktualny mając w planie wyjść na rozdrożu przy drogowskazie Malý Polom - hřeben(pl: grzbiet), ale najprawdopodobniej ścieżka nie była tak widoczna żebyśmy się nią zdecydowali iść.

Od vrcholu na staré modré stezce jsme se vraceli na současnou modrou, na kterou jsme měli v planu vyjít na rozcestí u značky Malý Polom - hřeben(pl: grzbiet), ale stezka nejspíš nebyla tak viditelná, abychom se po ní rozhodli jít.

Nie szkodzi, doszliśmy (11:51) do rozdroża obok oznaczonego Pod Malým Polomem, sedlo(przełęcz)13,1km. Zapamiętajcie sobie to miejsce. Później zobaczycie dlaczego😉.

Nevadí, přišli jsme (11:51) k vedlejšímu rozcestí se značkou Pod Malým Polomem, sedlo(pl: przełęcz)13,1km. Zapamatujte si toto místo. Později uvidíte proč😉.

Zbliżaliśmy się do miejsca, w którym zdecydowaliśmy się na odpoczynek. Przede wszystkim dlatego, że stąd spodziewaliśmy się, że nie będzie łatwo, ponieważ kolejny szczyt, który chcieliśmy zdobyć leży poza turystyczną trasą.

Blížili jsme se k místu, v kterém jsme se rozhodli pro odpočinek. Především proto, že odsud jsme očekávali, že snadné to nebude, protože další vrchol, který jsme chtěli zdolat, leží mimo turistickou trasu.

12:21, 13,7km Daszek Malý Polom
Bardziej pasowało by gdyby nazywał się daszek pod Małym Polomem, ale to szczegół 😉, w każdym razie idealne miejsce na posiłek i naładowanie baterii.

12:21, 13,7km Přístřešek Malý Polom
Měl by se spíš jmenovat přístřešek pod Malým Polomem ale to je detail😉, každopádně je to ideální místo pro občerstvení a dobiti baterek.

Też tak macie, że góry są jednym ze świetnych sposobów na doładowanie życiowego akumulatora?
Zauważyliście to gniazdko?🤣
Rozbawiło nas to i chwilę zastanawialiśmy się, jeśli sobie ktoś żarty robi, albo serio tu kiedyś w nim był prąd🤔. Muszę się przyznać, że tak mnie to zaskoczyło, że badałem teren w poszukiwaniu śladów jakiegoś kabla wystającego z ziemi i faktycznie znalazłem kawałek peszla😮.

Také to máte tak, že hory jsou jedním ze skvělých způsobů, pro dobití životní baterie?
Všimli jste se té zásuvky?🤣
Rozesmálo nás to a chvílí jsme přemýšleli, jestli si někdo dělá legraci, nebo tam opravdu kdysi byla elektřina🤔. Musím se přiznat, že mě to tak překvapilo, že jsem zkoumal okolí a hledal stopy nějakého kabelu trčícího ze země a skutečně jsem našel kus chránička😮.

Nie siedzieliśmy długo, bo wiedzieliśmy, że jeszcze spory szmat drogi przed nami. Po niecałych 15 minutach ruszyliśmy, próbując jeśli ścieżka koło źródełka Glodno voda nie pójdzie dalej niż jest widoczna na mapie. Ten pomysł powstał na podstawie innych doświadczeń z wędrówek.

Neseděli jsme dlouho, protože jsme věděli, že máme před sebou ještě dlouhou cestu. Po necelých 15 minutách vyrazili, a zkusili jestli stezka kolem pramene Glodno voda nepovede dál, než je vidět na mapě. Tento nápad vzešel na základě jiných zkušeností na túrách.

Przy źródełku stwierdziliśmy, że tędy ścieżka na prawdę dalej nie prowadzi, więc zawróciliśmy i spróbowaliśmy to z drugiej strony strumyka, gdzie przez chwilę wydawało się, że będzie to możliwe. Niemal z każdym metrem przedzierając się przez poprzewracane drzewa, powtarzaliśmy:
- Dalej nie idziemy - ale oboje nie cofnęliśmy się o krok, bo jakaś siła pchała nas do góry.

Kolem pramene jsme zjistili, že tudy cesta opravdu dal nevede tak jsme se vrátili a zkusili to z druhé strany potůčku, kde to chvíli vypadalo, že by to šlo. Skoro s každým metrem prodíraní se přes popadané stromy jsme si říkali:
- Dal nejdeme - ale oba jsme necouvli ani o krok, protože nějaká síla nás tlačila nahoru.

13:07, 14,2km
Nie mam pojęcia jak przeżyłem tę wspinaczkę przez ten tor przeszkód, w sensie, że nie zostałem zamordowany😃.
Zapomniałam dodać, że moja towarzyszka Maki zainstalowała aplikację dzień wcześniej 😍 i teraz już wiem, że jest tak samo szalona jak wszyscy Górozbieracze😀.

Netuším, jak jsem přežil to lezení překážkovou dráhou, v tom smyslu, že jsem nebyl zavražděn(jen🇵🇱)😃.
Zapomněl jsem se zmínit, že moje parťačka Maki nainstalovala si aplikaci den předem😍 a už teď vím, že je stejně šílená jako všichni Horobranicí😀.

Oboje przeżyliśmy bez uszczerbku na zdrowiu docierając na samą granicę państw gdzie się okazało, że jest wydeptana ścieżka😮.

Oba jsme to přežili bez zdravotní újmy a došli jsme na státní hranici, kde se ukázalo, že je tam vyšlapaná cesta😮.

13:11, 14,3km ▲Malý Polom, 1061m
O tym, że ​​jest tu piękna ścieżka nie mieliśmy pojęcia. Nie było jej na mapie więc wybraliśmy „bezpośrednią” drogę.

Že je tady krásna stezka jsme nemohli tušit. Nebyla na mapě tak jsme zvolili „přímou“ cestu.

Teraz już chyba nawet wiem, gdzie którędy mogliśmy do niej dojść. Jeśli zgodnie z moim wcześniejszym poleceniem zapamiętaliście rozdroże Pod Malým Polomem, przełęcz, już wiecie dlaczego. Zauważcie też, że wyżej napisałem, że "nie było jej na mapie"👆. Mając na uwadze niezapomniane wrażenia z tego podejścia zgłosiłem brakującą ścieżkę. Nie po raz pierwszy to zrobiłem a sądzę, że w dużym stopniu pomaga mi w tym zapisana Garminem trasa, jako dowód wiarygodności zgłoszenia.
Kiedy tak się nad tym zastanawiam, to faktem jest, że logicznie biorąc: na grzbietach zawsze są ścieżki. Przynajmniej tak sądzę na podstawie informacji od kolegi, który był kiedyś policjantem i chodził po górskich granicach.

Teď už dokonce asi vím kam jsme se na ni mohli napojit. Pokud jste podle mého dřívějšího pokynu zapamatovali rozcestí Pod Malým Polomem, sedlo, už víte proč. Všimněte se také, že výše jsem napsal, že "nebyla na mapě"👆. Vzhledem k nezapomenutelnému zážitku z tohoto výstupu jsem nahlásil chybějící stezku. Není to poprvé, co jsem to udělal, a myslím si, že v veliké míře napomáhá mi zapsaná Garminem trasa, jako důkaz věrohodného hlášení.
Když se tak nad tím zamyslím, je fakt, že logicky vzato: na hřebenech jsou vždy stezky. Alespoň si to myslím na základě informací od kamaráda, který býval policistou a chodil  horskými hranicemi.

Cóż, nieważne, jesteśmy po prostu dobrzy, a kiedy patrzę na godzinę widoczną na zdjęciach zaskakuje mnie, że ta niekończąca się męczarnia pod górę trwała tylko pół godziny😮.

No, nevadí, jsme proste dobří, a když koukám na časový údaj z fotky překvapuje mě, že ty nekonečné muky té cestu nahoru trvala jen půl hodiny😮.

Nie pamiętam już kto mi dzwonił, ale przynajmniej mogłem odsapnąć.

Už si nepamatují kdo mi volal, ale aspoň jsem mohl popadnout oddech.

Teraz dość długo pójdziemy po granicy. Czy mam rację czy nie, że ścieżka wiedzie na całym odcinku? Czy już będzie tylko łatwo? Wiem, że post już teraz jest o wiele dłuższy od tego na fb ale nie wyprzedzajmy wydarzeń😉.
Jak wiecie pomiędzy punktowanymi szczytami są też te niepunktowane czyli (najczęściej) te bez nazwy. W tym przypadku natknęliśmy się na ▲Čuboňov S,984m, (S=Sever czyli Północ)15,3km.

Teď dost dlouho půjdeme po hranici. Mám pravdu nebo se pletu, že stezka vede po celé délce? Bude to už teď snadné? Vím, že příspěvek je už mnohem delší než ten na fb, ale nepředbíhejme událostem😉.
Jak víte, mezi bodovanými vrcholy jsou i ty, které bodovány nejsou, tedy (nejčastěji) ty beze jména. V tomto případě jsme narazili na ▲Čuboňov S,984m, 15,3km

Świetny wyczyn na Malý Polom dał nam bonus w postaci bezpośredniej drogi na kolejny szczyt. Wcale nie szkodzi😰, że było stromo jak🐷. Nadal napotykaliśmy przewrócone drzewa,

Skvělý výkon na Malý Polom nám poskytl bonus, kterým byla přímá cesta na další vrchol. Vůbec nevadí😰, že to byl drapák jako🐷. I nadále potkávali jsme popadané stromy,

również i kolejne skały.

a také další skály.

No, nie będę ukrywał: Nie było ciągle z górki😉, ale jak to zwykle bywa na szczyt przeważnie wchodzi się pod górkę😃.

No, nebudu skrývat: Nebylo pořád z kopce😉, ale tak to obvyklé chodí, že na vrchol většinou se leze do kopce😃.

13:49, 15,8km ▲Čuboňov, 1014m
Kolejny punktowany😍.

Další bodovaný😍.

13:56, 17,5km
Zaraz zaraz, coś tu nie gra🤔. Nie tędy nasza droga.

Počkej počkej, něco nesedí🤔. Na tudy jsme měli jít.

14:10, 16,9km ▲Uhorská, 1029m
Ten szczyt nie był w planie, był to bonus, który sobie dodaliśmy tak jakoś ignorując zejście z granicy na niebieski szlak. Niezupełnie zignorowali, ale najprawdopodobniej przegapili.
Nie szkodzi, każde punkty dobre😃, a szczyt był od tych znaków tylko kawałek dalej, gdzieś w lesie. Szukałem go sam, bo apka Maki go z jakiegoś powodu nie widziała. Dzień później załatwiłem to z autorami aplikacji.

Ten vrchol nebyl v plánu, byl to bonus, který jsme si poskytli sami tím, že jsme tak nějak ignorovali vstup z hranice na modrou stezku. Ne úplně ignorovali ale nejspíš přehlédli.

Nevadí, všechny body dobré😃, a vrchol byl jen o kousek dál od této značky, někde v lese. Hledal jsem ho sám, protože apka Maki ho z nějakého důvodu neviděla. O den později jsem to vyřídil s autory aplikace.

Nie trwało długo i byliśmy z powrotem na właściwej drodze,

Netrvalo dlouho a byli jsme zpět na správné cestě,

która poza kolejnymi widokami oferowała kolejne skały.

která kromě dalších výhledů nabízela další skály.

Nie widzicie? Przyjrzyjcie się jeszcze raz😉.

Nevidíte? Podívejte se ještě jednou😉.

Faktem jest, że też byśmy jej nie widzieli gdybyśmy kontynuowali wędrówkę wchodząc z niebieskiego na czerwony szlak. Ścieżka po granicy była na tyle wydeptana, że nie było wątpliwości, że możemy nią iść.

Je fakt, že ani my bychom ji neviděli, kdybychom pokračovali z modré na červenou stezku. Totiž stezka podél hranice byla nakolik vyšlapaná, že nebylo pochyb, že po ní můžeme jít.

Tym bardziej, że zachwycała nas kolejnymi cudami natury

Navíc potěšila nás dalšími zázraky přírody

oraz mniej karkołomnymi, ale malowniczymi przeszkodami.

a také méně krkolomnými, ale malebnými překážkami.

Droga już szczędziła nam męczarni w zamian co jakiś czas wzbogacała różnorodnymi formacjami skalnymi,

Cestou jsme byli ušetřeni muk za to čas od času obohaceni různými skalními útvary,

albo smutnymi zarazem imponującymi arcydziełami w postaci czarownych korzeni poprzewracanych drzew.

nebo smutnými, ale působivými mistrovskými kousky v podobě kouzelných kořenů převracených stromů.

Nie były to jedyne okazy.

Nebyly to jediné exempláře.

Droga tędy nie była zupełnie przypadkowa.

Cesta tudy nebyla úplně náhodná.

15:05, 19,4km ▲Alfredziok, 1021m(Burkův vrch, Z)
Tego szczytu w mapy.cz nie znajdziecie.
W Górobraniu jest to jeden z tych szczytów patronackich, którym nazwę nadają Górozbieracze wg własnego uznania, ale w Vrcholovce można go znaleźć z nazwą Burkův vrch, Z(Z=Západ czyli Zachód).

Tento vrchol v mapy.cz nenajdete.
V Horobraní je to jeden z mnoha patronských kopců, kterým jména dávají Horobranici dle libosti, ale v Vrcholovce možná ho najít s názvem Burkův vrch, Z.

Na krótki odcinek weszliśmy na czerwony szlak, ale żeby wejść na kolejny szczyt musieliśmy iść znów po granicy.

Na krátký úsek jsme šli červenou stezkou, ale abychom dosáhli dalšího vrcholu, museli jsme jít znovu po hranici.

15:33, 20,8km ▲Burkův vrch, 1032m
Ten już nie był już taki miły i choć powoli zaczynało nam brakować wody i sił, nie poddawaliśmy się💪. No, dobra: Mi zaczynało brakować sił, a Maki mnie przekonywała:
- Dasz radę!

Ten už nebyl tak laskavy a i přesto, že nám pomalu docházely voda a síly nevzdali jsme to💪. No, dobře: Mi docházely síly, a Maki mě povzbuzovala:
- To dáš!

Serio. Nie kłamię😊. Jak by nie było 20km w nogach🥵.

Vážně. Ne lžu😊. Přece jen už 20km našlapáno🥵.

16:12, 22,3km ▲Muřinkový vrch, 975m
Byłem tu dwa lata temu, wtedy chyba znalazłem dokładnie kamień na szczycie, ale tym razem jakoś przeoczyłem. Nieistotne, gdzieś tam jest, najważniejsze, że wizyta zapisana🙂.

Byl jsem tu před dvěma lety, tehdy jsem myslím našel přesně vrcholový kámen nahoře, ale tentokrát mi to nějak uniklo. není to důležité, někde to tam je, nejdůležitější je, že návštěva zapsaná🙂.

To jeszcze nie koniec. Tam zmierzamy👇

To ještě ne konec. Tam máme namířeno👇

Można by powiedzieć, że najgorsze dopiero przed nami, ale przynajmniej miałam nadzieję, że pamięć nie płata mi figli, myśląc, że uzupełnimy wodę przy kapliczce.

Takže dalo by se říci, že nejhorší bylo ještě před námi ale aspoň jsem doufal, že mě paměť nešálí tím, že si myslím, že u kapličky doplníme vodu.

16:36, 22,6km Muřinkový vrch, kaplica
Cud się zdarzył i uzupełniłem zapasy zarówno w zbiorniku, jak również w ciele, który pomieściło 4 kubki😋.

16:36, 22,6km Muřinkový vrch, kaple
Zázrak se konal a doplnil jsem zásoby jak v vaku tak v těle, do kterého se vesly 4 hrníčky😋.

Gdzieś w połowie drogi na szczyt kolejna skała.
Twarda!😃.

Někde v polovině cesty na vrchol další skála.
Pevná!😃.

Tu już cienia mniej, ale zapasy wody uzupełnione więc możemy się pocić.

Zde jíž méně stínu, ale zásoby vody doplněné, takže se můžeme potit.

Oszałamiających dziwów przyrody ciąg dalszy.

Ohromující divy přírody pokračují.

17:17, 23,8km ▲Velký Polom, 1067m
No, teraz wszystko damy radę💪 i miejmy nadzieję, że zdążymy na Severce złoty nektar w nagrodę🙏.

17:17, 23,8km ▲Velký Polom, 1067m
Tak teď už zvládneme všechno💪 a snad stihneme na Severce zlatý mok za odměnu🙏.

Jak na razie musi mi starczyć parę łyków drogocennej wody😍. Słońce dawało popalić.

Prozatím musí mi stačit pár doušků vzácné vody😍. Slunce pražilo pořádně.

Wichura, która tu narobiła tego bałaganu przynajmniej odsłoniła liczne widoki.

Vichřice, která tady nadělala tento nepořádek, alespoň odhalila mnoho výhledů.

Słońce co prawda palące ale zawsze lepsze od deszczu.

Slunce sice pálí ale je to vždy lepší než déšť.

Myślę, że to spojrzenie mówi wiele.

Myslím, že tento pohled říká hodně.

17:43, 24,8km Rozdroże Pod Velkým Polomem

17:43, 24,8km Rozcestí Pod Velkým Polomem

18:00, 25,9km ▲Čerchlaný Beskyd, 945m
Zgodnie z założeniem, oczekiwaniami i informacjami w sieci zamknięte. Szybkie zapisanie szczytu, potem kilka przystanków przy kolejnych cudach natury „wzbogaconymi” smutnym widokiem martwych lasów.
Wcześniej gdzieś w połowie drogi od rozdroża był jeden z tych nieoficjalnych ▲Čerchlaný Beskyd JZ,954m(JZ=Jihozápad czyli Południowy Zachód)

Dle předpokladu, očekávání a informaci na netu zavřeno. Rychlý zápis vrcholu, pak pár zastávek na pokračující zázraky přírody „obohacené“ smutným pohledem na mrtvé lesy.

Dříve někde na půli cesty od rozcestí byl jeden z těch neoficiálních ▲Čerchlaný Beskyd JZ,954m.

18:05, 26,2km rozdroże Velký Polom, Kamenná chata

18:05, 26,2km rozcestí Velký Polom, Kamenná chata

18:11, 26,8 rozdroże Kostelky, 930m
Stąd już tylko kawałek aczkolwiek powoli a z pewnością traciłem siły.

18:11, 26,8 rozcestí Kostelky, 930m
Odsud už jen kousíček ačkoli pomalu ale jistě jsem přicházel o sily.

Jest takie powiedzenie: Nadzieja umiera ostatnia.
Potwierdziło się to, kiedy jakichś 200m przed szczytem zobaczyłem tablicę Radegast z napisem "Otwarte" i jakimś cudem nagle odzyskałam siły, jakby coś mnie ciągnęło.
Plan był jasny:
- Najpierw piwo potem zapisać szczyt!

Je takové přísloví: Naděje umírá poslední.
Potvrdilo se to, když jsem asi 200 m před vrcholem spatřil ceduli Radegast s nápisem "Otevřeno" a jako zázrakem jsem najednou získal výkon zpět jakoby mě něco táhlo.
Plán byl jasný:
- První pivo pák uložit vrchol!

18:18, 27,1km ▲Severka, 962m
Według wcześniej znalezionych informacji czynne do 19h, a po chwili dotarła do nas szokująca informacja:
- Ta tablica tam stoi 24/7😯.
Do jedzenia już nie mieli nic, ale tego mieliśmy dostatek, a i tak potwierdziło się kolejne przysłowie, że „głód to zamaskowane pragnienie”🤣.

18:18, 27,1km ▲Severka, 962m
Podle dříve zjištěných informaci zavírá se v 19h a za chvíli jsme se dozvěděli šokující informaci:
- Ta cedule tam stojí 24/7😯.
Jídlo už nebylo ale toho jsme měli dost, a stejně se potvrdilo další přísloví, že „hlad je převlečena žízeň“🤣.

Garmin jak zwykle sprawuje się świetnie tylko trochę wyświetlacz jak dla mnie już trochę mały kiedy przeglądam mapę.

Garmin jako obvykle funguje skvěle, ale při prohlížení mapy je displej už pro mě trochu malý.

19:34, 28,4km ▲Skalka, 932m
Ostatni szczyt osiągnięty.

Poslední vrchol dosažen.

W drodze powrotnej na ścieżkę dodatkowo z podpisem własną krwią dzięki mnóstwie przewróconych drzew z niebezpiecznie sterczącymi resztkami gałęzi.

Cestou zpět na stezku dodatečně s podpisem svoji vlastní krvi díky spoustě převracených stromů s nebezpečně trčícími zbytky větvi.

Już nie pamiętam czy było otwarte ale i tak nie mieliśmy w planie się zatrzymywać.

Už si nepamatuji, jestli bylo otevřeno, ale stejně jsme neměli v plánu zastavovat.

19:51, 28,9km rozdroże Skalka, turystyczna chata
Chwila na decyzję, którędy idziemy do celu. Przeważył rozum kuszony jeszcze jednym szczytem. Trochę późno już.

19:51, 28,9km rozcestí Skalka, turistická chata
Chvilka na rozhodnutí, kterou cestou jdeme k cílí. Rozum zvítězil, pokoušen ještě dalším vrcholem. Už je trochu pozdě.

W lesie czasami trochę ciemno.

V lese občas trochu temno.

20:14, 30,1km rozdroże Pod Skalkou
Tutaj jeszcze chwilka wahania. Stąd niedaleko do szczytu Beskid,682m, długość trasy byłaby mniej więcej taka sama, ale bazując na dzisiejszych doświadczeniach, nie byliśmy pewni, czy zapisanie szczytu nie będzie trudne, podobnie jak np. na Skałkę.

20:14, 30,1km rozcestí Pod Skalkou
Tady ještě chvilka zaváhání. Odsud jen kousek k vrcholu Beskyd, 682m, délka trasy by byla asi stejná ale na základe dnešních zkušenosti jsme si nebyli jisti jestli zapsaní toho vrcholu nebude náročné podobně jako třeba Skalka.

20:25, 31km Beskyd, rozdroże
Rozdroże z nazwą Beskyd ale nie prowadzące na szczyt.
Już nie było się nad czym zastanawiać, czas naglił bo "taksówka" na dole już prawie czeka.

Rozcestí s názvem Beskyd ale nevede k vrcholu.
Tady už nebylo nad čím přemýšlet, čas tlačil protože „taxík“ dole už skoro čeká.

20:47, 32,4km rozdroże Motyčanka
Hura, dotarliśmy... jedziemy do domu!🚗

20:47, 32,4km rozcestí Motyčanka
Sláva nazdar výletu… jedeme domu!🚗

Wynik: Dzisiaj pobiłem swój osobisty rekord, który powtórzyłem kilka razy podczas N7: 30km, 13 szczytów.
Teraz 32,4, również 13 zapisanych szczytów, ale trudność trasy na zupełnie na innym poziomie. Różnica w danych eTrex dzięki późniejszej edycji.

Výsledek: Dneska jsem pokořil svůj osobní rekord, který jsem párkrát opakoval během N7:  30km, 13 vrcholů .
Teď 32,4, taký 13 zapsaných vrcholů ale náročnost trasy úplné na jiným levelu. Odchylka v údajích na eTrex vznikla pozdější editací.

Ponad 13,5h na trasie!
12861 punktów😍 a razem z tymi bez nazwy aż 18 odwiedzonych szczytów. Co dodać?🤔
Chyba tylko: Górom cześć!💪🙂

Víc než 13,5h v trase!
12861 bodů😍a včetně těch bez nazvu až 18 navštívených vrcholů. Co k tomu ještě dodat?🤔
Asi jen: Horám zdar!💪🙂

W domu po kolejnym cudzie zwanym prysznicem😍 i Dettolem, przy którego użyciu nawet nie bolało. Rana żadna tragedia. Opatrzono na miejscu tym sposobem tylko dlatego, abym nie miał skrwawionej skarpetki😀. Teraz nie boli ale tam w lesie o mało nie zaprezentowałem jak bardzo bogaty mam słownik polsko-czeski🤭.

Doma po dalším zázraku, kterému se říká sprcha😍 a Dettol, pří kterého aplikaci ani nebolelo. Zranění žádná hrůza. Ošetřeno na místě takovým způsobem jen proto abych neměl ponožku od krve😀. Teď už nebolí ale tam v lese jsem skoro předvedl jak hodně pestrý mám polsko-český slovník🤭.

Jak widzicie, na podstawie zdjęć i opisu, który wtedy wrzuciłem na fb udało mi się całkiem szczegółowo odtworzyć trasę. Potwierdza się to co często powtarzam:
Opisując swoją wycieczkę przeżywam ją jeszcze raz.

Jak vidíte, na základě fotek a popisu, který jsem tehdy dával na fb, se mi celkem detailně podařilo popsat tuhle trasu. To potvrzuje to, co často opakuji:
Když popisuji svou cestu, prožívám ji znovu.

trasa👇

Śmiało powiększ sobie mapę w niektórych miejscach, szczególnie w części wejścia na Małym Polom🤭.
Może nie wiecie ale mając konto w mapy.cz można dodawać własne fotki do galerii, które się umieszczą "dokładnie" w miejscu zrobienia zdjęcia.

Ważna informacja dotycząca dwujęzycznego posta:
Pod żadnym pozorem nie używać jako polsko-czeskiego pomocnika w tłumaczeniach. Zwroty nie są dosłowne między innymi dlatego, że niektórych się po prostu przetłumaczyć nie da. Oba dwa języki użyte w blogu są mną na co dzień używane co, jak już napisałem, nie oznacza ich dosłownego znaczenia.

Klidně si zvětší mapu v některých místech, obzvlášť tu část výstupu na Malý Polom🤭.
Možná to nevíte, ale pokud máte účet na mapy.cz, můžete do galerie přidávat vlastní fotografie, které budou umístěny „přesně“ na místě, kde byla fotografie pořízena.

Důležité informace k dvojjazyčnému příspěvku:
V žádném případě nepoužívejte jako polsko-českou překladatelskou pomůcku. Fráze nejsou doslovné mimo jiné proto, že některé z nich prostě přeložit nelze. Oba jazyky používané na blogu jsou jazyky, které používám dennodenně, což, jak jsem již napsal, neznamená jejich doslovný význam.