Co nowego u Toniego w blogu #43


Czas na kolejne zmiany. Nazbierało się tego. Ponieważ jakiś czas temu stwierdziłem, że nie będę informował o każdej zmianie w osobnym poście więc i tym razem dotyczy to dwóch ostatnich miesięcy.
7.12.2020:
Wygląd linków
- Tak długo grzebałem w kodzie szablonu, że udało mi się poprawić wygląd podlinkowanego tekstu w poście.


Kiedyś było o wiele łatwiej, ale specjaliści od blogspota postanowili zmienić panel administratora (autora blogu). Oczywiście wujek w goglach też mi radził, pod warunkiem że wiedziałem czego szukać. Z pomocą kilka razy przyszła właścicielka "tego samego" szablonu - za co jej jestem niezmiernie wdzięczny😊🙂.

8.12.2020:
Wygląd cytatów, poprawki starszych postów
- Kolejny dzień kwarantanny a ja wciąż dłubię w blogu. Po zmianie szablonu nie wszystko mi sie podobało. Często twierdzę, że z html jestem zielony, ale prawdą jest, że może chodzi o ciut inny kolor 😁. Lubię się z tym bawić i właśnie rozgryzłem kod nowego szablonu pod względem pokazywania cytatów. Trwa to czasami długo zanim na to wpadnę więc podchodzę do tego w etapach.
- Dziś też zająłem się poprawianiem starszych postów, np. kiedyś używałem obrazkowych emotków w poście. Dość niedawno Windows10 zaskoczył mnie opcją w klawiszowym skrócie: Win+.(kropka).
Przy okazji poprawiania zauważę niedziałający link lub coś innego co tam nie pasuje.
Poprawiając jeden z postów nagle mnie olśniło i wygląd cytatu spełnia moje oczekiwania.
Foto = link posta

- Podczas poprawek i edycji usuwam odnośniki do Google+, który zamknęli jakiś czas temu.
- Przy okazji, zgodnie z rada czytelnika, usuwam z linków "target="_blank" czyli otwieranie linków w nowym oknie
- Znów znalazłem niedziałające linki, tym razem do map w traseo. Oczywiście poprawione. Przykładowe >posty<
Jak sami widzicie, moja kiedyś opisywana chorobliwa perfekcyjność trwa, ale nie wszystko co się wydaje złe takim musi być😉. Dzięki temu poprawiam błędy.

2.1.2021:
Poprawki/edycja postów
- Zaczął Nowy rok a edycja postów w związku ze zmianą szablonu trwa. Dzięki temu znajduję błędy w linkach albo w treści.
- Jednym ze znalezionych jest brak opisu kategorii bloga Toni zaprasza. To znaczy był, ale schowany😉. Błąd naprawiony i opublikowany z oryginalną datą.

6.1.2021:
- Jakimś niewyjaśnionym zjawiskiem zniknęła ikona z postu o autorze odsyłająca do Instagram.
Poprawione.

30.1.2021:
Zmiany w zmianach, nowe posty
  • Post, który nie miał być edytowany, pisałem o tym w poście o zmianach #32 postanowiłem jednak aktualizować. Powód?
    Sam czasami chętnie zajrzę do wszystkich zmian jakie wprowadziłem, ale otwierać po kolei wszystkie posty było by uciążliwe. Stary, nieaktualizowany post wyglądał tak

  • Dodatkowo wytworzyłem post o tej samej treści ale poszczególne zmiany ładnie schowałem do przycisków/spoilerów. Wg mnie wygląda estetyczniej, ale będę wdzięczny za odpowiedź na pytanie:
    - Który wam bardziej odpowiada? >Ze spoilerami< czy >bez<?

2.2.2021:
- Zakończono edycje postów. Wymagały tego niektóre po zmianie szablonu. Dzięki temu wyłapałem kilka błędów w linkach do map w Treseo, jak również niedziałające linki w spisie treści czy w Archiwum.
- Linki odsyłające do Google+, przygód Garmina też nie działają ponieważ portale zostały usunięte😒. Tak samo jak świeżo po nowym roku zniknęło Endomodo. Edytując zostawiam je jako owoc swojej pracy.
- Dzięki edycji zostały zmienione (chyba) wszystkie linki z http na https oraz poprawione aby po kliknięciu nie otwierały się w nowym oknie. Wyjątkiem są linki, które prowadza do innych stron niż mój blog.

Aktualnie:
471 etykiet (308+104+60)
352 opublikowanych postów.
Dziękuję, że jesteście🙂

Chcesz więcej?😉
1. Użyj wyszukiwarki w prawym górnym rogu wpisując interesujące Cię słowo.
2. Użyj kombinacji klawiszy Ctrl+F i w okienku wpisz słowo, którego szukasz.
3. Kliknij na zakładkę Etykiety i wybierz z listy wszystkich etykiet/tagów.
4. Kliknij na Archiwum.
Z góry dziękuję za Wasze uwagi i komentarze lub chociaż informację typu:
"Byłem, przeczytałem, fajny". Możesz też wyrazić graficzną emocję. Pamiętajcie, że hasło:
Twój komentarz jest dla mnie bardzo ważny! to nie tylko słowa🙂. Motywuje mnie to do pisania.

0 Komentarze