Wytrwalec na miesiąc styczeń spełniony/Vytrvalec pro měsíc leden splněn


🇵🇱
W poprzedniej części...
Ładna pogoda, śnieg, ślady mototurystów czyli trochę marudzę, "wymądrzanie" przed dziewczynami😉, ślisko na szlaku i delikatne nóżki, krem cebulowy i zapiekanka, 5 zapisanych szczytów a z nich 2 prawie po ciemku🤭ale brakują jeszcze 4...

No co, przecież zawsze jak jakiś film kończy napisem "ciąg dalszy nastąpi" to w kolejnej jest na początku krótkie przypomnienie akcji w poprzednim odcinku😃.
Akcja oczywiście fantastyczna ale nie mylić ze sci-fi, chociaż w moim przypadku nigdy nie wiadomo, prawda?😃.
Jak już się pewnie domyślacie nie poddaję się tak łatwo no i przecież nie można zmarnować wczorajszego poświęcenia.
No i udało się, plan na styczeń spełniony, w minimalnej ilości ale spełniony.
Podjęcie decyzji na dwa dni przed końcem styczniowego terminu wyzwania Wytrwalec z zaledwie 1 punktem naprawdę nie jest dla mnie typowe.
Dzisiaj po pracy "przybiegłem" do domu, zapaliłem w kominku, przebrałem się z roboczego w górskie, wskoczyłem do samochodu i podjechałem w zaplanowane wcześniej miejsce. Stąd do pierwszego szczytu Gruník było zaledwie 950m😰.
🇨🇿
V minulé části...
Pěkné počasí, sníh, stopy mototuristů jakože si trošku stěžují, "mudrování" před holkami😉, kluzká stezka a citlivé nožičky, cibulový krém a zapěkanka, 5 zapsaných vrcholů, z toho 2 skoro za tmy🤭ale ještě 4 chybí...


No co, přece pokaždé, když film končí slovy "pokračování příště", tak v další části na začátku je krátká připomínka akce z minulého dílu😃.
Akce je samozřejmě fantastická, ale neplést se sci-fi, i když v mém případě člověk nikdy neví, že?😃.
Jak už asi tušíte, tak snadno se nevzdávám a včerejší oběť nemůžu přece jen tak promarnit.
No povedlo se, plán na leden splněn, v minimální množství, ale splněno.
Rozhodnout se dva dny před koncem termínu ukončení lednového Vytrvalce s pouze 1 bodem pro mě opravdu není jen tak.
Dneska po práci jsem vletěl domu, zatopil v krbu převlékl se z pracovního do horského naskočil do auta a přiblížil se na dříve plánované místo. Odsud na první vrchol Gruník to bylo jen 950m😰.

Leży gdzieś obok dwóch starych samotnych drewnianych domów ale tak na prawdę szczytowego kamienia(reper) nigdy nie szukałem, może dlatego, że przeważnie łąka jest ogrodzona elektrycznym pasterzem. Również nigdy nie spotkałem tu właścicieli tych domów, ale zauważyłam, że za oknem pilnuje im tu tego mała czarownica😱.

Leží někde vedle dvou starých osamělých dřevěných domů, ale vrcholový kámen(reper) jsem nikdy nehledal, možná proto, že obvykle je louka oplocená elektrickým pastýřem. Rovněž jsem nikdy nepotkal majitele těchto domů, ale všiml jsem si, že jim to tady za oknem hlídá malá Ježí bába😱.

Bajkowo, nieprawdaż?
A ktoś by się może dziwił, że zacząłem to opowiadanie słowami "w poprzedniej części"🤭.
Równie bajkowe są te kubeczki na płocie. Nie mam pojęcia co to za zwyczaj ale spotkałem takie już podczas wielu swoich wędrówek.

Pohádkovo, že?
A pák možná někoho překvapuje, že jsem tento příběh začal slovy "v minulé části"🤭.
Stejně pohádkové jsou ty hrníčky na plotě. Netuším, co je to za zvyk, ale setkal jsem se s takovými při mnoha svých toulkách.


Pogoda nie była już tak piękna jak wczoraj, co widać na kilku zdjęciach, które celowo wykonałem w tym samym miejscu.

Počasí už ne takové azuro jako včera co je vidět na několika záběrech, které jsem schválně pořizoval ve stejném místě.


Dziś dochodząc do Małego Soszowa nie liczyłem granicznych słupków. Szedłem przecież z innej strony😉.

Dnes cestou k Malému Sošovu jsem hraniční sloupky nepočítal. Šel jsem přece z druhého směru😉.

Nie wchodziłem też między drzewa. Dziś tam nie było tak świetnych widoków, a po zapisaniu drugiego szczytu udałem się znów do chaty Lepiarzówka, gdzie zjadłem obiad, bo w domu nie było czasu😃.

Ani jsem nešel mezí stromy. Dnes tam tak skvělé výhledy nebyly, a po zapsání druhého vrcholu jsem zamířil zase k chatě Lepiarzówka, kde jsem jsem snědl oběd, protože doma nebyl čas😃.

Oczywiście znowu krem cebulowy i...
nie nie, nie zapiekanka😃.

Samozřejmě zase cibulový krém a...
ne ne, zapěkanka ne😃.

Tym razem vege pierogi z soczewicą😋. Naprawdę tu potrafią gotować😍.

Tentokrát vege pěrogi s čočkou😋. Tady opravdu umí vařit😍.

a do tego bezalkoholowy Żywiec.

a k tomu opět nealko Żywiec.

Siedzi się tu ciepło i przyjemnie i to nie tylko ze względu na kominek😊, ale czas ruszać.

Je tady teplo a příjemné posezení a nejen kvůli krbu😊, ale je čas vyrazit.

Dziś nie potrzebowałem ani raczków ani czołówki. Zaczęło lekko mżyć, więc śnieg (wczoraj często lodowaty) zmiękł i chodzenie było znacznie lepsze, a ponadto dobrze widziałem gdzie idę.

Dneska jsem nepotřeboval ani nesmeky ani čelovku. Trošku začalo mrholit, tak sníh (včera často zledovatělý) změkl a bylo to o dost lépe schůdné a ještě jsem pořádně viděl kam kráčím.

Dojście do szczytu Čerchla gdzie  stoi myśliwska ambona dziś bardziej wydeptane, ale powiedzmy, że nie było powodu zbliżać się maksymalnie do szczytu. Powiem wam, że widząc zawsze te ślady zwierzaków i przygotowane dla nich jedzenie mam tu taki trochę niepokój. Do tego jeszcze ta ponura pogoda i powoli zbliżający się wieczór😱.

Přístup k vrcholu Čerchla, kde stojí myslivecký posed, je dnes více prošlapaný, ale řekněme, že nebyl důvod se k vrcholu co nejvíce přibližovat. Řeknu vám, že když vždy vidím tyto stopy zvířat a připravené pro ně jídlo, cítím tady trochu neklid. K tomu ještě pošmourné počasí a pomalu se blížící večer😱.

Kolejne ujęcie z tego samego miejsca co wczoraj i powiem wam, że nawet podczas takiej pogody te widoki nie są najgorsze🤔.

Další záběr ze stejného místa jako včera a řeknu vám, že ani v takovém počasí nejsou tyhle výhledy nejhorší🤔.

Tego ujęcia wczoraj nie robiłem, ale być może znacie z innych postów. Tam gdzie ta łąka jest dziś i wczoraj zapisany Gruník. Podczas ładnej pogody ma w tle Czantorię.

Tím směrem jsem včera nefotil, ale možná to znáte z jiných příspěvků. Tam kde je ta louka je dnes a včera zapsaný Gruník. Za pěkného počasí má v pozadí Čantoryji.

Jeśli chodzi o mnie, to mam dokończone, bo nie jestem specjalnie wymagający i 10 mi w zupełności wystarczy. 

Pokud jde o mě mám splněno protože opravdu nejsem náročný a opravdu stačí mi 10.


4 zapisane szczyty, odwiedzone też wczoraj, więc dziś bez punktów.

4 zapsané vrcholy, navštívené také včera, tak že dnes bez bodů.

Dziś tylko👉7,1km ale potwierdziła się moja teoria, że w moim wieku dłuższy okres bezczynności grozi bólami stawów, co objawiało się dziś dopołudnia, gdy chodziłem jak "kołyszący się dziki kaczor", bo nawet zawodowy kierowca czasem musi gdzieś iść🤭. Jednak im więcej chodzę, tym lepiej czują się moje stawy. Zdecydowanie lepiej niż rano. Czyż życie nie jest piękne?!😍I tak mało do tego potrzeba: Górobranie🤩.

Dnes jen 👉7,1km ale potvrdila se moje teorie, že v mém věku delší doba nečinnosti hrozí bolestmi kloubů, co se dneska dopoledne projevovalo při chůzi "rozhoupaného divokého kačera", protože i řidič z povolání občas někam musí jít🤭.
Přece jen čím víc chodím tím mé klouby jsou na tom líp. Rozhodně líp než ráno. No není ten život krásný?!😍A to k tomu stačí tak málo: Horobraní🤩.


Tam, skąd wczoraj podwieźli mnie przypadkowi turyści, dziś cierpliwie czekał mój ukochany HoroPrius.

Tam odkud mě včera svezli náhodní turisté dneska trpělivě čekal můj milášek HoroPrius.

Teraz, kiedy właśnie wymyśliłem nazwę HoroPrius wpadłem na to, że ta naklejka miała być z drugiej strony😃.

Teď, když jsem právě vymyslel název HoroPrius, jsem si uvědomil, že tahle nálepka měla být na druhé straně😃.

Czy zauważyliście, że po drodze pozostał jeszcze jeden niezdobyty w tym roku szczyt? Może dzisiaj by mi się to nawet udało, ale pierwotnie miałem zapisywać te szczyty z koleżanką, ale w ostatnią sobotę coś stanęło na przeszkodzie, więc tak trochę celowo go zostawiłem, żeby nie musiała się martwić, że ją zostawię w tym samą🤭. Takie swego rodzaju ubezpieczenie abym miał powód tu wrócić. Nie, nie na Soszów, tam mam mnóstwo powodów do powrotów, przecie to ›moje najbardziej ulubione miejsce‹.
Jak wiecie prowadzę swoje różnego rodzaju statystyki. Wśród nich jest ranking szczytów i dzisiejszą wizytą stał się najczęściej odwiedzanym szczytem, ale swoje miejsce dzieli z Czantorią, która długo przodowała.
Spodobało się wam wyzwanie, które "roboczo" nazwałem Wytrwalec? Ciągle walczę w poszukiwaniu odpowiedniego słowa🤔. Post o tym opowiadający a zarówno informujący o tym co to w ogóle jest za wyzwanie już w przygotowaniu🤭. Przede wszystkim dla polskich czytelników, ponieważ ›na stronie Hory.app‹ na razie po polsku nie jest dostępny.

Jestli jste si všimli zůstal mi tam o cestě jeden nebodovaný letos vrchol? Dneska bych ho možná i zvládl ale původně jsem ty vrcholy měl pípat s kamarádkou ale něco nám do toho v minulou sobotu vlezlo, a tak jsem ten vrchol nechal tak trošku schválně aby neměla obavy, že ji v tom nechám samotnou🤭. Taková svého druhu pojistka, abych měl důvod se sem vracet. Ne, na Sošov ne, tam mám spoustu důvodů pro návrat, je to ›moje nejoblíbenější místo‹(jen🇵🇱).

Jak víte, vedu si různé statistiky. Mezi nimi je žebříček vrcholů a dnešní návštěvou se stal nejnavštěvovanějším vrcholem, své místo však sdílí s Čantoryji, která dlouhodobě vedla.

Líbí se vám výzva, kterou jsem polský pracovně pojmenoval Wytrwalec? Stále bojují abych našel to správné slovo🤔. Příspěvek o tom boji a přitom také informační o tom, o jakou výzvu se vlastně jedná, se již připravuje🤭. Hlavně pro polské čtenáře, protože ›na webu Horobraní‹ v polštině zatím není dostupný.


0 Komentarze