4/2014 z cyklu: Ja i mój rower. Sobotni relax


Nie tak dawno postanowiłem sobie (i żonie), że w tygodniu czas poświęcam pracy (wkoło domu) a weekendy w całości na rower.
Nie zawsze pogoda pozwoli na jedno albo drugie. Dziś miała być druga próba podboju zalewu Těrlicko, ale jednak tym razem nic z tego. Wczoraj ale było ładnie, więc po obiedzie wskoczyłem na rower i tak dla relaxu zrobiłem coś w rodzaju "poznaj swoją okolicę".
Ślad oczywiście zapisany garminkiem i na traseo.pl
Jak zerkniecie zobaczycie, że z Nýdku do Trzyńca jechałem tradycyjną, dla mnie, trasą, czyli w zeszłym roku utworzoną cyklotrasą, która pozwala ominąć ruchliwą, w samochody, część trasy.Trasa typowa, ale mając czas postanowiłem sprawdzić dotychczas nie sprawdzone przeze mnie dróżki.
Według mapy jest widoczny szlak podążający wzdłuż rzeki Olzy, niestety jednak tuż za laskiem ścieżka kończy się na łące.
Czyli powrót, ale nie szkodzi. Pogoda ładna, mam czas i żadnego konkretnego celu podróży.

Normalnie do Trzyńca jadę samochodem bądź do pracy lub na zakupy do Tesco, więc nie odmówiłem sobie przyjemności przejazdu przez miasto uliczkami znanymi jak i tymi, którymi zwykle nie jeżdżę, chociażby ze względu, że zawracałem tuż za wysepką by wjechać na chodnik, albo nawet przejechać po trawie.
Po minięciu Tesco i innych handlowych kompleksów skierowałem się do Lesoparku, której nazwy chyba nie trzeba tłumaczyć, bo oznacza po prostu Park Leśny.
Jest to przyjemna i dość uczęszczana część miasta przez rowerzystów, pieszych, rolkarzy itp.

Nigdy nie miałem okazji, no bo Trzyniec oddalony jest od mojego miejsca zamieszkania o 12km, a jechać samochodem po to by pójść na spacer do parku...? Chyba mijało by się z celem, biorąc pod uwagę piękna okolice w jakiej mieszkam.
Tak czy inaczej polecam wyżej wspomnianym a już na pewno osobom z dziećmi, którzy poza bezpiecznym bieganiem, mogą wyżyć się na co najmniej kilku miejscach specjalnie do tego przygotowanych.
Ja wykorzystałem ścieżki i nie ścieżki...


...skręcając tu i ówdzie, po prostu zwiedzając park. Nic poza tym co napisałem nie ma w nim nadzwyczajnego, poza panującym spokojem.
Jadąc z parku przez miasto, znowu korzystałem z dróg i nie dróg. Określenie to dość popularne w czeskim języku: "Cestou necestou". Drogę powrotną skierowałem na znany mi odcinek wzdłuż Olzy, robiąc sobie krótką przerwę na 0,5l Kofoli.
Zastanawiającym jest fakt, wiele wspominany w różnych gronach, że niealkoholowe napoje są droższe od tych alkoholowych. Kofola 30Kč, Piwo 27Kč No ale cóż przeżyję. Po pierwsze alkohol osłabia kondycję, a po drugie rowerzysta to też uczestnik ruchu drogowego.
W Bystrzycy zamiast jechać główną drogą, wybrałem pieszą ścieżkę wzdłuż rzeczki Hluchova(Głuchowa), która zaczyna gdzieś w górach i wpada do Olzy. Całkiem przyjemna wycieczka: 28km Obecny stan licznika w tym roku

 

Jeśli wam się spodobała moja trasa, użyjcie panelu pod nią.
Być może doda mi to jakieś punkty, a nawet jeśli nie to będzie miło wiedzieć, że nie piszę tego tylko dla siebie🙂.

0 Komentarze